من پدر ِخانواده !

خدواند متعال به تنهایی برای بنده اش کافیه .

من پدر ِخانواده !

خدواند متعال به تنهایی برای بنده اش کافیه .

من پدر ِخانواده !

از خداوند متعال چیزی طلبکار نیستم .
هر آنچه هست نشان از رحمت و لطف بی کرانش دارد .

*عکس تزئینی میباشد!

منوی بلاگ

لطفا همشو بخونید ×

جمعه, ۸ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۱۱ ب.ظ

1:» سال 92 دانشگاه تموم شده بود من میخواستم 6 ماه بعد برم سربازی .

چیزی که من بلد بودم مقدار کمی نقاشی ساختمون بود ( البته فکر میکردم اوسا کارم ولی نبودم ) .

اون روز آرزو میکردم یه موتور بتونم بخرم و باهاش برم سر کار که یه موتور دست دوم به مبلغ 750 هزار تومن از دوستم قرضی خریدم و با پول اولین کاری که انجام دادم پولشو دادم .

2:» سال 93 سرباز راهور بودم و عقدی هم بودم از نظر وضع مالی خانواده که هیچی نداشتن من بودم و همین موتور . یه بار یادمه رفتم یه ماشین باری رو جریمه کنم ، گفتم : آقا از اینجا حرکت کن برو تا ننوشتم برات . گفت بیا ! ببین اینو / یه کاغذ بود که نوشته بود سبزی و پنیر و گوجه . گفت اینو ببین دو روزه تو جیبمه زنم گفته بخر نمیتونم بخرم .

حقوق ِ من 146 هزار تومن بود ( فیش حقوقی های سربازی رو دارم) . رفتن اون طرف خیابون کارت حقوقم رو گذاشتم داخل خودپرداز دیدم 85 تومن دارم ، 20 تومن گرفتم دادم بهش گفتم برو فعلا اینایی که میخوای  بخر ...

3:» 13 ماه از سربازی ِ من تو یه شهر مرزی بود که سربازای ِ خیلی فقیری باهامون بودن و اصلا فقرشون با فقر ِ من قابل مقایسه نبود یعنی حمام میرفتن بدون شامپو چون پولشو نداشتن . تو مدتی که من اونجا بودم شامپو ، پودر لباس شویی و یه کارتن خرما میخریدم میزاشتم روی کمد تا هر کی خواست استفاده کنه .

یکی مونده به آخر:» قبل عید یکی از دوستان مذهبی و گل ِ من میخواست عقد کنه به همسرم گفتم همین زنجیر طلایی هم که مونده بیا بفروشیم بدم قرض الحسنه به این دوستمون . قبول کرد ... به مبلغ 3.5 میلیون فروختیم و دادم بهش البته خودش 3 ماهه برگردوند.

آخری :» دیشب یه پیکان خیلی داغون زد پشت ِ یه دناپلاس  دقیقا روبرو رستوران . دیدم راننده دنا مسلم ِ و آشناست . نزدیک رفتم دیدم میگه خانم 100 تومن بده برو . حالا هیچییییش نشده بود و زنده هم فقرررر از سر تا پاش داشت میریخت و یه بچه ی کوچیک هم تو ماشینش بود . مسلم رو کشیدم کنار گفتم : اصلا تو دلت میخواد صد تومنی که این میده رو خرج کنی ؟ تو ماه پیش خونه ات تموم شده که فقط 600 میلیون کم کم پولشه . ردش کن بره صد تومن من میدمت .

 

و اینکه :

تو هر دوره ای هستین ، هر روزگاری اگه میخواید مالتون زیاد و با برکت بشه فقط کمک کنید .

مالی که کمک بشه قطعا خداوند چند برابرش رو بهتون میده البته با برکتش رو !!!

کمک باید متناسب با درآمد باشه ، شده روزی که من نصف هرچی داشتم رو کمک کردم .

یعنی اگه من ماهی 15 میلیون مثلا درآمد دارم و ماهی 50 هزار تومن کمک میکنم این مسخره است.

 

پ ن :

هیییییییییییییییییییییییییچ کس منو نمیشناسه و حتی شهری که توش زندگی میکنم رو هم نمیدونه لطفا نزارید پای ریاکاری دلم میخواد بدونین که اگه سال بعد نوشتم 5 تا خونه خریدم دادم دست جوونای ِ دم ِ بخت نگید بابات پولدار بوده و بدونین همه چی از صفر شروع شده .

موارد ِ کمک ِ من خیلی بیشتر از این چیزاست . فقط به مردم بدون چشم داشت کمک کنید و ببینید خدا چیکار میکنه براتون .

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۸/۰۹/۰۸
علی علوی

نظرات  (۶)

ما ترسوهای بخیل و مسخره (مصداق اون مثال آخر متنتون) 

پاسخ:
:(
با تمرین همه چی‌ تغییر میکنه

من منظور بدی ندارم. جدا متن را که خوندم با خودم اینو گفتم 

 

پاسخ:
متوجه شدم. دست همدیگه رو بگیریم والله ایران آباد میشه
۱۰ آذر ۹۸ ، ۱۶:۵۸ سوته دلان

سلام

خیلی خوبه که اینایی که نوشتین از علمتون به بخشش بی نهایت خدا و جبران مال، به باور و عمل رسیده؛

ان‌شاءالله خداوند «من حیث لایحتسب» براتون جبران کنه،

برای ما هم دعا کنین...

 

پاسخ:
تازه فهمیدم ک این مال و اموال هم صاحب واقعیش خداست و امانتیه دست ما که برسونیم به دست نیازمندان.  
۱۱ آذر ۹۸ ، ۰۲:۳۹ مهدی ­­­­

ممنون از نشر مطلبتون. یه روز قراره همش رو ازدست بدم و چه خوبه که آروم آروم از دستشون راحت بشم، نه تو موقعیتی که حداقل چیزی رو هم که دارم که بدنم باشه رو هم ازم دارن میگیرن. 

این متنتون یه تلنگره که جدی تر بگیرم قضیه رو. ممنون

پاسخ:
اینم حرف جالبی بود....ممنون
۱۳ آذر ۹۸ ، ۲۲:۳۶ س _ پور اسد

سلام و خدا برکت ....

در تعظیم شعائر اسلامی و الهی همواره موفق باشید.

 الإمامُ علیٌّ علیه السلام : إرحَمْ تُرحَمْ . [ الأمالی للصدوق : 278/308 . ]

امام على علیه السلام : رحم کن، تا به تو رحم شود .

وفقکم

پاسخ:
سلام آقای پور اسد 
اتفاقا این جمله رحم کن تا به تو رحم شود تو مغز من حک شده

سلام جناب علوی

بسی خوشحال شدم که این پستتون رو خوندم. هر وقت از برکت پول و مال و کار میگم، متهم می‌شم چون جنس مونث هستم، نمی‌فهمم این چیزا رو...

کاشکی اضافه می‌کردین که خمستون رو هم ولو کم، همیشه می‌دین.

ان‌شاءالله همیشه دستتون به خیر باشه و مالتون با برکت...

پاسخ:
سلام،
والله از بس مقروض بانکها هستم‌هنوز‌خمس بهم‌واجب نشده ولی از سال اینده ک واما تمومن حتما خواهم‌داد

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی