من پدر ِخانواده !

خدواند متعال به تنهایی برای بنده اش کافیه .

من پدر ِخانواده !

خدواند متعال به تنهایی برای بنده اش کافیه .

من پدر ِخانواده !

از خداوند متعال چیزی طلبکار نیستم .
هر آنچه هست نشان از رحمت و لطف بی کرانش دارد .

*عکس تزئینی میباشد!

منوی بلاگ

شهدای مدافع حرم قلب من هستند !

يكشنبه, ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۰۲ ب.ظ

برادران عشق شهادت سلام !!!

مطلبی که امروز میخونید با هر چی تا امروز در مورد شهید شدن شنیدید فرق داره ،پس تا آخرش بخونید !!!

شهادت یعنی کشته شدن در راه خدا و جهاد یک واجب کفایی می باشد !!

قبل  از هر حرفی از شما بچه هیئتی که فکر میکنی فقط باید بری شهید بشی میخوام اینو بخونید :   جهاد

 خداوکیلی نگین این با دین و شهادت و این حرفا مشکل داره !

 

 


اول : کی گفته شما باید بری بجنگی که شهید شی؟

  • شما باید اینقدر بجنگی تا پیروز شوی ، کشته شدن به دست دشمن ِ کثیف ِ کافرت که نباید آرزووووووووووووت باشه .

دوم : کی گفته هر کی تو جنگ کشته بشه شهید میشه ؟

  • شهید شدن مخصوصا در میدان جنگ که غضب و نفرت بر روح لطیف شما ممکنه سیطره پیدا کنه کار آسونی نیست . ممکنه شما تو میدون جنگ باشی ولی طوری رفتار کنی که وقتی کشته بشی به مرگ عادی بمیری و شاید هم بدتر.

سوم : واجب کفایی میدونی یعنی چی؟؟؟؟

  • یعنی آقای عزیز ، اول باید نظامی ها برن اگه نیاز شد مردای مجرد بعد متاهل بعد زنها و بچه ها و پیرها و…   نه اینکه برادران نظامی در حال ساختن خونه های دوم و سومشون تو شهرای مختلف باشن و شما با اصرار و زور بگی میخوام برم بجنگم. یه مطالعه بکنید ببنید اگر عاشق جهادید باید اول جهاد اکبر ( جهاد با نفس ) رو داشته باشید و هر وقت واجب کفایی نیاز به شما پیدا کرد برید ، یا وقتی که ولی امر بفرمایند که جهاد واجب عینی شده که دیگه بدون عذر و بهونه همه باید بریم . 

چهارم : خب چی کار کنم ؟

  • کار کن ، تلاش کن ، خودتو از این تنبلی حاکم بر بسیجی ها و هیاتی ها جدا کن . زن بگیر و چند تا بچه ی خوب به جامعه تحویل بده . هر وقت هم به نفر برای جهاد نیاز پیدا کردن ( از نظر فقهی ) تشریف ببر بجنگ . این از سر لجبازی و برای فرار از مسولیت به جنگ رفتن بخدا بدرد نمیخوره .

پنچم : جنگیدن جگر میخواهد ، داری؟

  • شمایی ک فکر میکنی فقط قراره بری اونجا شهید شی ، خدا که گووووووووشت جلو گلوله نمیخواد . مرد مومن ببین امام علی ( ع) یا حضرت ابالفضل (ع) تو چند تا جنگ شرکت کردند و همیشه چطور میجنگیدند . با این تفکر مذخرف شما باشه باید اونا هم هر شب از خدا ممیخواستن که تو جنگ بعدی دشمن سرشون رو ببره .  اگر قرار به جنگیدن شد پس به آمادگی جسمانی بالا ، تسلط به زبان عربی و فکر کردن چند ماهه برای طراحی بهترین عملکرد رو دارید . نه برید ی جایی که جغرافیاشو بلد نیستید، زبونشون رو بلد نیستید ، اصلا نمیدونید رفتید چیکار. این میشود که ب شکل بسیار احمقانه ای اسیر میشوید و اونطوری ک نباید این نجاسات عمری،سر یک شیعه مرتضی علی (ع) رو میبرند .  والله راه خدا جنگجوی شجاع میخواد که یا تو محراب سر نماز ضربت بخورد ، یا در مقابل هزاران نفر بجنگد و آخر سر از تنش جدا شود و یا ابالفضل (ع) وار بجنگد … اینها کسانی بودند که خدا میداند چند نفر از حرامی ها را به تنهایی کشته بودند . برادر من ، اگه میتونی ۶ ماه وقت بزاری عربی رو با لهجه سوری یاد بگیری و بعدش هم تو خرابه های اونجا کمین کنی شبانه روز و با عقاید وهابی نفوذ کنی به دل دشمن و یه کار بزرگ بکنی برو و گرنه فعلا به گوشت جلوی گلوله نیازی نیست .

ششم : آیا فقط بی حجابی گناه است ؟

  • شمایی که فکر میکنی ما هیئتی ها میریم بهشت و بقیه کف جهنمن و گناه کارن … همین که وقتی بهت واجب عینی نشده که بری بجنگی ، میری و بچه ی کوچیکت رو بی پدر میکنی و زنت رو بیوه  … من نمیدونم شاید اصلا گناهکار هم باشی . خدا می داند .

برادرای عزیز ، هر کس در راه کسب حلال کشته شود هم شهید میشود با رتبه پایین تر .  من نمیخوام روحیه شهادت طلبی رو از جوونا بگیرم ، این روحیه باید باشه ولی باید بفهمید کی باید چیکار کنید . الان این همه دختر در بخت که اکثرا هم مومن هستند ، حالا شما وقتی بهت واجب نشده میری خودتو به کشتن میدی در صورتی که فعلا همون نیروی نظامی ما هم کفایت میکنه ( تازه ۹۰ درصدشون هنوز تو خاک خودمونن) .   راه صحیح رو پیش بگیرید ، دینتون رو با ازدواج کامل کنید و با تحویل فرزندان صالحتون به جامعه دینتون رو به جامعه و کشورتون ادا کنید .

هر وقت جهاد بهتون واجب شد ، بفرمایید برید، اصلا با هم میریم … 

( من مخلص همه شهدا هم هستن ، دلم نمیخواد جون های مومن و انقلابی ما به خاطر یه تفکر اشتباه جونشون رو از دست بدن و فکر کن دیگه میرن بهشت ، کارای واجب تری به عنوان یه انسان مومن دارید . انجام بدید ، انشالله جهاد بزرگی هم در راه است که همه با هم میریم )

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۸/۰۲/۱۵
علی علوی

نظرات  (۳)

با همه‌ مطلب موافقم...

پاسخ:
خدا رو شکر.
فکر میکردم در مقابل این مطلب قشر مذهبی جبهه بگیرن .
سلام و تشکر ... با کلیات این مطلب موافقم ؛ اما به تبیین بیشتری نیاز دارد .... گاهی بعضی جاها از مطلب سریع رد شده اید ... پرداخت بیشتری می خواهد قطعا" اثر گذارتر خواهد شد... از ذکر مثال افرادی که در جنگهای رسول الله "ص" به زعم ایشان شهید نشده اند(قتیل الحمار یا کسی که حق الناس بگردن دارد و یا کسیکه حسن خلق نداشته و ...)  نیاید غفلت کرد... به قول استاد شهید"مطهری" برای نیل به هدف حق باید از وسیله حق استفاده کرد و هر وسیله ای رسیدن به هدف را موجه نمی کند! حتی علاقه مفرط به شهادت و اعزام به جبهه با جعل و تزویر در مدارک شناسایی هویتی و آموزشی و امثال ذالک .... نیز چنانچه از راه باطل ذکر شده میسر شود مستثنی نمی شود.
اگر به تقویت این یادداشت با احتجاج به منابع فقهی و تاریخی مستند؛ اقدام نکنید قطعا" با موج مخالفینی که فکرش را نخواهید کرد مواجه خواهید شد.
وفقکم
پاسخ:
درست میفرمایید من ب نسبت سوادم ، یه ادم معمولی نوشتم و الان همین نظر شما یه جاهایی رو تکمیل کرد. بازم اگه حرفی بود بنویسید استفاده میکنیم.

سلام علیکم

آدم نباید فقط منتظر باشه که یک چیزی واجب شود تا انجام دهد... گاهی می شود رفت سراغش تا قبل از وجوبش انجام داد. روی دیگر واجب نشدن که حرمت انجام کار نیست. اگر بود، حرف شما قبول.

این حرف های شما مثل این است که بگویید پس نباید نماز مستحبی خواند، چون واجب نیست.

زیارت نرفت

و...

 

اتفاقا ما در عراق و سوریه، به دلایلی امکان حضور رسمی و گسترده نیروهای نظامی را نداشتیم و جز تعدادی از فرماندهان مثل حاج قاسم سلیمانی در نقش مستشاری، در منطقه حضور داشتند، قریب به اتفاق شهدای مدافع حرم، نیروهای داوطلب هستند.

یک نکته ای مهم است، اینکه گاهی باید برای حرف هایمان، معیار پیدا کنیم. وقتی حضرت آقا، اینقدر خانواده های شهدای مدافع حرم را تکریم و احترام می کنند، یعنی جای درستی رفته اند و کار درستی کرده اند.

 

این بحث مفصل است...

پاسخ:
سلام
ببینید تیتر رو ، میگم شهدای مدافع حرم قلب من هستند!!!
من به هیچ‌وجه نمیخوام بگم نباید سوریه و‌عراق باشیم .
به نظرم مطلب کامله کاش یه بار با دقت بیشتر بخونید.
البته منظور‌از واجب کفایی خیلی واضحه نمیشه با‌نماز مستحبی که کسی آسیبی نمیبینه مقایسه کرد.

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی