من پدر ِخانواده !

خدواند متعال به تنهایی برای بنده اش کافیه .

من پدر ِخانواده !

خدواند متعال به تنهایی برای بنده اش کافیه .

من پدر ِخانواده !

از خداوند متعال چیزی طلبکار نیستم .
هر آنچه هست نشان از رحمت و لطف بی کرانش دارد .

*عکس تزئینی میباشد!

منوی بلاگ

شراکت ! حاوی نکات ِ بدرد بخور

چهارشنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۰۸ ب.ظ
تو شرایط مالی بدی قرار گرفتم و پیشنهاد میکنم این پست رو بخونید بدردتون میخوره .
من توی رستوران کار میکنم دو ماه پیش تصمیم گرفتم که مغازه کناری رو بکنم فست فود و از اونجایی که من یک ریال هم پس انداز یا طلا ندارم با یکی از دوستان دوران خدمت شریک شدیم . اونم بازاریه و موبایل فروشیه مشهوری داره .
قرار شد مغازه رو من آماده کنم وسایل رو اون بخره کرایه هم نده ، نصف نصف. مغازه ای که فکرش رو هم نمیکردم 40 میلیون خرج ِ سرامیک و چاه و اسپیلت و... شد . که مجبور شدم 16 میلیون قرض از همسایه مغازه بگیرم و بقیه اش رو هم به سختی بعضی هاشو دادم و بعضی ها رو ندادم . از اون طرف هم رضا شریکم نزدیک 130 میلیون وسایل خریده ... قرار بود همین چند روز افتتاح کنیم و پول مردم رو کم کم پس بدیم که ! ! ! ! ... !!!!
که چند تا اتفاق افتاد ...


اول که برادر رضا رو آگاهی گرفت به جرم اینکه . 7 سال پیش یه گوشی بدون کارتن میخره و بدون کارتن میفروشه به دوستش . کارتن گوشی توی خونه ی پیرزنی که کشته شده بود پیدا میشه ... حالا بعد از 7 سال برادر رضا رو گرفتن که بگو گوشی رو از کی خریدی اونم میگه یادم نمیاد و برای نوبت اول قاضی 24 ساعت بازداشتش کرد و الان هم 7 روز فرستادش زندان . به ظاهر مشکل کوچیکیه و حل میشه ولی من 5 ماه سرباز آگاهی بودم و زیاد دادگاه رفتم به این راحتی ها حل نمیشه و حتی ممکنه دادستان تا سال هم نگهش بداره . این آخرین مدرکه یه قتله ...
گوشیتون رو حتی برای یک ثانیه هم به کسی ندید جایی زنگ بزنه یا پیامک بده ... شاید میخواد قرار ِ یه قتل رو بزاره و شما گیر میفتین .
سیم کارتی که به نام شماست رو دست باباتون هم ندید .
ماشینتون رو برای 30 ثانیه هم به کسی ندید .
برای کسی جلوی عابر بانک رمزشو نزنید . اگه گفت سواد ندارم بگو خودت بیا جلو دوربین وایسا و شما کنار وایسین بزنید و ...و...و...
فعلا حال بدی دارن و مادرش داره دق میکنه ... آدمای خوبی ان ولی تو دام ِ بدی افتادن .

دوم : مغازه موبایل فروشیش بعد 4 سال کار صاب مغازه نامردش میگه بلند شو پسرم از سربازی اومده میخواد دقیقا همینجا موبایل فروشی بزنه . قانونی که تا سال 76 بود به عنوان حق کسب و پیشه بدم نبودا دیگه به این راحتی صاب مغازه نمیتونست مستاجر رو بلند کنه  ! یعنی مستاجر مغازه رو آباد میکنه ، خون دل میخوره یهو صاب مغازه بلندش میکنه که خودش همون شغل رو بزنه . به نظر من که این کار نامردیه و پیش خدا گم نمیشه و تاوان داره .
الان اینا 3 تا خونواده رو این مغازه نون میخوردن ... باید به صاب مغازه میلیاردش گفت تو اول پسرت اگه اینقدر بی عرضه است که تو باید براش کار جور کنی که بره بمیره بهتره و دوما میخوای براش کاری کنی برو با پولی کرایه ای که از اینا میگیری یه جای دیگه براش کرایه کن چرا اینا رو که اینجا رو با خون دل و دست خالی آباد کردن بلند میکنی .

خلاصه شریک ِ ما فعلا به مشکل خورده و قراره تو خوشی و ناخوشی شریک باشیم . منتظر میمونیم مشکلاتش حل بشه
هر چند خیلی گیرم و هر روز بدو بدو کار رو میکردم که زودتر باز کنیم و پول مردم رو بدیم .

پ ن :
هر قانونی در راستای ِ  مردانگی نیست ، اتفاقا خیلی از قانونا
ممکنه اصل نامردی باشه .
پس هر جا قانون به شما اجازه کاری داد اول به قلبتون رجوع کنین ببینید خدا خوشش میاد یا نه .

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۸/۰۳/۲۲
علی علوی

نظرات  (۴)

سلام علی آقا اول اینکه انشالله افتتاح کنید و کسب و کارتون بگیره و بازارتون رواج.
دوم اینکه قانون برای آدمهای طبقه ی پایینه. قانون نوشته شده تا یه عده ی پایین دستو بتونن  به زنجیر بکشن و گناه بالا دست ها رو بندازن گردنشون. این نامردی نیست. این ماهیت قانونه. که خودش هم یه  قانونه. قانونِ اول جنگل.
و بعد: این جریان رمز و بیسوادی و غیره برای من هم پیش اومده زیاد. چون دقیقا کنار مغازه ی من یه عابر بانک هست. و من دقیقا هر بار همین کار میکنم به شخص مورد نظر میگم بیا اینجا بایست، و خودم از گوشه دستمو دراز میکنم رمز براش میزنم.

برای برادر دوستتون دعا میکنم انشالله مشکلشون حل بشه
پاسخ:
سلام آقا مهدی . ممنونم ...
واقعا قانون برای آدمای بدبخته .
خودم دیدم که دزد آوردم یه پیکنیک دزدیده بود 6 ماه زندانیش کردن و برادر زاده یکی از کارمندای دادگاه تو سپر ماشینش پر تریاک گرفتنش هفته بعد اومد بیرون .

انشالله مشکلشون حل بشه .

۲۲ خرداد ۹۸ ، ۱۷:۱۷ دچارِ فیش‌نگار
به حق امروز که برواینی روز جهانی فلافله دعا میکنم هر چه زودتر همه ی مشکلات و گرفتاری های مردم ایران حل بشن مخصوصا شما ودوستت الاهی آمین :)
پاسخ:
بحق همین روز فلافل ، الهی آمین. :)
چه خبر بدی بود!! ای دل غافل...
خدا کمکش کنه ان‌شاءالله و مشکلات مالی شما هم ان‌شاءالله هرچه زودتر حل بشه...

پاسخ:
انشالله. ممنون
۱۵ تیر ۹۸ ، ۱۱:۳۹ مردی بنام شقایق ...
سلام


بعد از سالها کار شریکی ترجیح میدم دیگه با هیشکی تو ایران شریک نشم :)))

جدی میگما!

ما کار تیمی یاد نگرفتیم به همین دلیل تهش میشه اختلاف و جدایی!
پاسخ:
پدر من تمام زندگیش رو از دست داده خودش میگه به خاطر شراکت .
ولی من ک پسر بزرگشم میدونم به خاطر عیاشی خودش همه چی رو باخته .

انشالله مشکلی پیش نیاد ، به نظر شراکت اخلاق میخواد ، گذشت میخواد . سعی میکنم تو کارش دخالت نکنم به حساب و کتاباش هم سر نمیزنم .
البته درست میگی ، ترجیح منم همینه که شریک نشم .

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی