من پدر ِخانواده !

خدواند متعال به تنهایی برای بنده اش کافیه .

من پدر ِخانواده !

خدواند متعال به تنهایی برای بنده اش کافیه .

من پدر ِخانواده !

از خداوند متعال چیزی طلبکار نیستم .
هر آنچه هست نشان از رحمت و لطف بی کرانش دارد .

*عکس تزئینی میباشد!

منوی بلاگ

من باب الانصاف الرستورانی !

پنجشنبه, ۲ آبان ۱۳۹۸، ۱۱:۵۵ ق.ظ

چند روز پیش دوتا از کارمندای یکی از بانکا اومدن و غذا سفارش دادن برای نیم ساعت بعد که قرار بود رئیسشون با دوتا از کسایی که تو استان رتبه بالایی داشتن بیان رستوران . خب گفتن سه نفرن شما سه تا ماست موسیر ، سه تا ماست خیار و سه تا زیتون و سه تا زیتون پرورده و سه تا سالاد فصل و سه تا سالاد شیرازی بزار !!!! گفتم باشه !

وقتی کارمندا رفتن اونا اومدن من فقط سه تا سالاد فصل گذاشتم و غذاشون که دوتا ماهی و یه میگو بود . به گفته کارمنده پیش میرفتم تمام سفره دست نخورده بر میگشت و شاید وسوسه ی شیطون باعث بشه آدم فقط به سود مفتی که نصیبش میشه فکر کنه ولی کور خونده سود مفتی که از اسراف و بریز و بپاش بیت المال باشه از گلوی ما پایین نمیره . 

 

بارها شده مثلا یه زوج جوان میان و غذایی که سفارش میدن بیشتر از چیزیه که به نظر من میخورن . بهشون میگم غذای ما زیاده به نظرم مثلا این یه پرس رو کم کنین . یا سالادهایی که میزنیم واقعا زیاده بارها شده از سفارش مشتری خودم کمش کردم . اولویت من اینه که اسراف نشه .

مهمون های دولتی و ادرای که میان و میگن سفره رو سیاه کن من اینکارو نمیکنم تا اونجایی که بتونم .

سود یه چیزیه برکت هم یه چیزیه . سودی که برکت نداشته باشه نکبته !

این موردی بود که گفتم بنویسم شاید تلنگری باشه به دوستان رستوران دار .

 

پ ن :

فرداش یکی دیگه از کارمندای همون بانک اومد دوتا ماهی و میگو گرفت برای خونشون و گفت رئیسمون همینطوری داره از غذای شما تعریف میکنه و جواب همیشگی من به تعریف مشتری : خدا رو شکر راضی بودن .

 

نظرات  (۸)

من به شما بابت این تفکر قشنگ تون که باعث انجام این کار قشنگ تون شده تبریک می گویم.

پاسخ:
ممنون اقا. اینم از لطف خداست ما کاره ای نیستیم.
۰۲ آبان ۹۸ ، ۱۴:۱۱ س _ پور اسد

سلام ... به سهم خودم از این طرز فکر و برخورد حمایت و تشکر می کنم و حقا" که گفته شده " الکاسب حبیب الله " منظور اینطور کسب و کاسبی بوده .... در رعایت انصاف و عدالت در کسب و پر هیز از اسراف تبذیر پایدار باشید.

وفقکم و ایانا

پاسخ:
سلام آقای پور اسد .
سعی میکنم واقعا حبیب الله باشم تا جایی که شیطان وسوسه نکنه و خدا کمک کنه

چه کار جالبی کردید. سعی میکنم ببینم منم میتونم تو کارام ازین حرکتا بزنم؟

پاسخ:
سلام برادر دور از وطن مهدی !

شما که فک کنم هنوز محصلی ولی چرا که نه .
مثلا دکتری که الکی چندین بار مریض رو میفرسته سونوگرافی
یا تعمیرکاری که قطعه ی تعمیری رو تعویض میکنه یا یا یا ....

شما که کارت درسته مطمئنم تو موقعیت قرار بگیری لطف خدا شامل حالت میشه بهترین کارو میکنی.
۰۲ آبان ۹۸ ، ۱۶:۳۰ دچارِ فیش‌نگار

:)))) از این کارا هم میشه کرد؟

پاسخ:
از کودوم کارا ؟؟؟ 

باید بسپارمت به همون سید جوادا ،‌معلوم نیست نظرت دقیقا چیه؟ :)
۰۲ آبان ۹۸ ، ۱۷:۱۶ دچارِ فیش‌نگار

:)) نه نسپر  من سپر ندارم :|

پاسخ:
سپرم داشتی زبون سید جواد از سپرت رد میشد! 
۰۲ آبان ۹۸ ، ۱۷:۲۷ دچارِ فیش‌نگار

بابا ما آیت الله هِش رو هم به گریه انداختیم

چه برسه به این طلاب روشن فک رِ وبگرد! :)))

 

+ مسخرهشو درنیارا! :|

پاسخ:
آیت الله ها مراعات ریش سفیدت رو میکنن ولی همین جوج طلبه های وبگرد یهو یه حرفی می زنن که ... ! خیلی مواظب همینا باشا  .

+  Ok Bye baby . see U on ur blog. 
۰۷ آبان ۹۸ ، ۰۱:۰۶ آقای ‌‌میم

خیلی کارتون خوب بوده

دمتون گرم

پاسخ:
سلام.

دمم گرم :))

۱۱ آبان ۹۸ ، ۱۱:۲۷ دچارِ فیش‌نگار

هوم جوجه دوس دارم

مخصوصا که خودم کبابش کنم :)

پاسخ:
هوووووم
نظرات ِ پر محتوات منو کشته :)

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی